Oby, polecam właśnie machnąłem 800km i jakbym jechał innym samochodem
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Witam, jak obiecałem (NVT, 0,67, koła 15, z boxem na dachu, zapakowany na maxa- wiadomo słonina rąbanka )
80km/h-2000 rpm
90-2250
100-2500
110-2800
120-3000
130-3200
140-3500
150-3800
160-4000 (poprzednio to miałem tu ponad 5000)
170-4300
180 i 190 następnym razem bo pędziłem z dwoma córeczkami
jak sami zauważyliście u siebie, to moment i przyspieszanie zaczyna się powyżej 3000rpm, więc na 5-tce od 80 -100 dynamika słaba...na autostradzie przyspiesza ale ewentualne wyprzedzanie słabe (tu trzeba redukcji i buta do 110).
Do tego w kabinie ciszej, paliwa mniej spala, silnik mniej dostaje przy dużych prędkościach...
Dla mnie to rewelacja i dzięki chłopaki za udanego MODA...tego potrzebowałem bo latam Skódką głównie trasy...Mijałem parę innych MPIków i kierowcy się patrzyli kiedy mi silnik wyskoczy, a miałem dużo mniej obrotów przy większej prędkości...Osobiście polecam i inwestycji 300 eur w długą piątkę nie żałuje...(i pomyśleć że zastanawiałem się nad innym samochodem)...
Tam się przeplatał artykuł czechów gdzie dodatkowo wymieniali koła przełożenia stałego mechanizmu różnicowego...efekt zmniejszenie obrotów na wszystkich biegach...ale to koszty ~600 eur i trzeba skrzynie ściągać...to temat nie dla mnie, ale jak ktoś skrzynie remontuje może o tym pomyśleć (ja osobiście wolę od 1 ki do 4 ki w mieście mieć przyspieszenie ,bo na nadmiar mocy MPIki nie mogą narzekać-widziały gały co brały, miało być tanio i na gaz, a teraz jest jeszcze lepiej)
Dziękuje wszystkim z OCP
Komentarz
-
-
No i git! jak ktoś lata większość autostradami to może być dobra alternatywa ja w większości krajowki /ekspresowki czasem autostrada i do moch zastosowań jest super mimo wydawałoby się niewielkiego spadku obrotów na 5 jest dużo ciszej w kabinie i spalanie chyba tez lekko spadlo teraz jazda 100-140 jest bardziej przyjemna zastanawiam się czy jak jeżdżę czasami na 5 ok 2 tys. obrotów to nie przeciążm silnika ? czy są jakieś minimalne obroty, których nie należy przekraczać? (oczywiście nie ma wtedy szarpania, gasniecia itd. nie przyspiesza tez z tej prędkości z pedałem w podlodze
Komentarz
-
-
Zgadzam się z kolegą Marcinem, jak komuś piątka wydaje się za krótka, a nie podróżuje powyżej 140km/h to kółka od LEG powinny wystarczyć, 0,67 to wersja ekstremalna na trasę. Jak wrócę do miasta zawsze mogę zmienić koła, jak wróce pod miasto to zainwestuje pewnie w LEG...najpięknięsza w tym MODzie jest łatwość zamiany tych kół zębatych ( a odmłodzenie oleju też da swoje)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpisNie do końca głupota bo różnica w hałasie w środku jest duża! Poza tym przy 100-120 silnik ma mniejsze obroty wiec nawet na krajówkach mniej się męczy, ostatnio jechałem po naszych drogach krajowych i uwazam 0.74 za dobre przelozenie do tego silnika do spokojnego odpychania sie koszt wymiany trybów nie jest jakiś strasznie duży jak ktoś kupi używki a wymianę jest w stanie zrobić każdy kto kiedyś grzebal przy aucie ogólnie polecam, przynajmniej nikt nie będzie narzekał ze 1.6 bse jest głośny powyżej 100-120km/h, pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis560 zl nówka z lozyskiem igielkowym są aukcje na allegro chociaż można też popytać o używki będzie taniej
100km/h=
120km/h=
140km/h=
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
Sorki ze tak pozno odpisuje ale jakos nie bylo okazji do testowania. Predkosci przy poszczegolnych obrotach:
3000 obr/min - 110 km/h
3500 obr/min - 125 km/h
4000 obr/min - 145 km/h
Przy wyzszych predkosciach juz nie testowalem.
Komentarz
-
-
Ma ktoś może numery przełożenia 0.71 (37/52)? Szukam szukam i znaleźć nie mogę. Takie byłoby chyba idealnym środkiem pomiędzy 0.67 a 0.74.
Do skrzyni LVN of courseOstatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.
Komentarz
-
-
Właśnie 0.67 daje lekką dziurę z biegu 4 na 5 (moim zdaniem), a przy 0.74 nie czuć "dziury" więc można by wstrzelić się jeszcze pomiędzy. Jeszcze raz przekopięOstatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.
Komentarz
-
-
Wczoraj zerknalem na wszystkie skrzynie Skody i nie znalazlem niczego posredniego...jak latasz miasto+ekspresowki to lepiej 0.74...jak autostrada i masz gdzie go bujnac to 0.67. (wyprzedzanie od 90km\h na V slabe ale juz od 120 dobre)...jak wroce do kraju to zmienie na 0.74.
Kazdy musi sobie odpowiedziec jak jezdzi i gdzie a opcje sa opisane klarownie. Jedni maja zylke rajdowca drudzy "jezdza" ekodrivingiem...oby w Polsce bylo tyle drog ze wszyscy znajda na nich miejsce
MPI ewidentnie brakuje tu 6tego biegu a tu ludzie maja 2 opcje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szlos Zobacz wpisCześć, bardzo chciałbym wydłużyć piątkę u siebie, myślę o 0,67. Mam skrzynię FVH. Czy koła które opisane są w tym temacie będą pasować? Nie mam etki, może ktoś z kolegów pomoże? Ewentualnie może ktoś wie która skrzynia 6 biegowa będzie pasować do 1,6 BGU ?
02T31158Q (02T31158AT)
02T311361C (02T311361AB)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez erkom Zobacz wpisCzy mógłby ktoś wyszczególnić wszystkie elementy jakie są potrzebne do zmiany na 0,74? Tzn. koła, łożyska, pierścienie i co tam jeszcze potrzeba.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtenio Zobacz wpisTe dwa koła maja numery w ETCE :
02T311361B - koło zębate stałe 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG
02T311158P - koło zębate załączane 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG
cena może być coś koło 170 euro za parę , no i ciekawe czy synchronizator będzie pasował czy też nowy .
Jak ktoś ma dojście do aktualnego cennika to niech poda cenę .
Jedyne niezbedne rzeczy to nowe kola i olej do skrzyni
Komentarz
-
-
Komentarz